Інтегрований урок в 3 класі (українська мова, основи здоров'я)

Тема. Сім’я і здоров’я.
Підсумковий урок з теми «Речення».
Мета: систематизувати знання учнів про основні ознаки речення та його оформлення на письмі, про види речень за метою висловлювання та інтонацією, про головні та другорядні члени речення.
Закріплювати вміння інтонувати речення, встановлювати зв’язок між членами речення.
Розширювати уявлення дітей про сім’ю як основний чинник здоров’я.
Розвивати мовлення, мислення, творчі здібності учнів, уміння працювати разом і самостійно.
Виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, бажання піклуватися про них, вести здоровий спосіб життя.
Головне завдання уроку: формування життєвих компетенцій учнів.
Обладнання: малюнки, прислів’я на тему «Здоров’я і сім’я», картки із завданнями, ребус, кросворд «Речення», картки з цифрами та словами.
Тип уроку: урок повторення та узагальнення отриманих знань.
Вид уроку: інтегрований.
 
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання.
Любі друзі! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
 
2. Девіз. 
Думати швидко,
Говорити правильно
Відповідати чітко
Відпочивати з посмішкою!
 
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1. Розгадування ребуса.
                7’я
- Погляньте на дошку і назвіть слово, яке сховалось в цьому ребусі.
 
2. Оголошення теми і мети уроку.
- Як ви думаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?
- Так, сьогодні ми поговоримо про сім’ю, про те, що найдорожче для кожної людини. Також закріпимо свої знання з теми «Речення».
 
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Метод «Мозковий штурм».
- І розпочати я хочу з гри «Продовж речення».
- Речення - це слова …
- Речення виражає …
- За метою висловлювання речення бувають …
- За інтонацією речення бувають …
- Підмет – це …
- Присудок – це …
- Основа речення – це …
- Другорядні члени речення – це …
 
 
ІV. Робота над темою уроку. 
1. Каліграфічна хвилинка.
См        Сі        Сім’я
 
2. Звукова модель слова «сім’я».
- Під словом «сім’я» зробіть звукову модель. (учень біля дошки)
- Перевірте чи всі виконали правильно.
 
3. Асоціативний кущ.
- Діти, коли ви чуєте або вимовляєте слово «сім’я» кого ви уявляєте? З ким асоціюється це слово?
 
- Давайте спробуємо скласти асоціативний кущ. (діти називають слова і по черзі виходячи знаходять своє слово і прикріплюють на дошці)
 
 асоціативний кущ
  
4. Словникова робота.
а) підбір слова близького за значенням.
- Ось яка велика і дружна сім’я у нас утворилась.
- Яким іншим близьким за значенням словом можна замінити слово «сім’я»?
 
б) робота з тлумачним словником.
- Слово «родина» точніше підходить до нашого куща. Тому що сім’я – це ті люди, які живуть разом з вами: тато, мама, братик, сестричка. А всіх останніх рідних людей ми будемо називати родиною.
 
5. Хвилинка поезії.
ЩО ТАКЕ СІМ'Я?
Розкажу вам, друзі, я, 
Що таке моя сім'я. 
Разом дружно проживаємо 
І пісні про це співаємо.
 
Люба матінка моя — 
Як пишаюсь нею я! 
В неї руки золотії, 
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий,
Він — господар в нашій хаті.
Все майструє, все владнає, 
Бо до всього хист він має.
 
Дід й бабуся у пошані — 
Вони праці ветерани. 
Всіх онуків міцно люблять 
І як пташенят голублять.
 
Є у мене ще й брати — 
Кращих в світі не знайти. 
Ось і вийшло: всіх сім «я». 
Знайте, це і є сім'я.
 
6. Робота з підручником. С.35 «Основи здоров’я».
- Прочитайте перший абзац.
- Що значить сім’я для кожної людини?
 
7. Складання деформованого речення.
- На дошці ви бачите слова. Я пропоную вам скласти речення з цих слів. 
У, дітей, любов’ю, сім’ї, й, увагою, оточують.
- Яке це речення за метою висловлювання?
Завдання. 
1 ряд – записати речення без змін
У сім’ї дітей оточують любов’ю й увагою.
2 ряд – змінити речення на питальне
3 ряд – утворити спонукальне речення з даних слів
- Зачитайте речення які утворилися. Які знаки поставили в кінці кожного речення. 
8. Проблемна ситуація. Метод «Мікрофон».
- Як на вашу думку, що потрібно людині, щоб вона вважала себе і свою родину щасливою?
- Отже, людині потрібне здоров’я, щоб навчатися, рости і міцніти, долати труднощі життя і досягати успіху, бути щасливою. Не дарма народ каже: «Було б здоров’я, а все інше наживемо!»,
«Найбільше багатство – здоров’я!», «Без здоров’я нема щастя.».
- Одне з прислів’їв спишіть.
 
9. Фізкультхвилинка.
а) Довідкове бюро «А чи знаєте ви…».
-У японців головною ознакою етикету є девіз: «Тримай посмішку!». Посмішка нейтралізує негативні емоції і додає позитивних. А отже, додає здоров’я. Посміхайтеся одне одному на здоров’я! 
 
б) Вправи на мотив пісні «Улыбка».
Ця хвилинка дуже дорога,
І легенька, і гарненька, як пір’їнка.
Наша праця цього вимага,
Тож звучи для всіх дітей,
Фізкультхвилинко!
Щира пісенька у нас
Про веселий дружний клас
І звучить вона так виразно і дзвінко,
Щоб бадьорість була в нас,
Посміхаємось в цей час,
Посміхнись і ти до нас,
Фізкультхвилинко!
 
10. Робота за картками. 
1 ряд – записати речення, підкреслити головні члени.
Мама готує смачненький сніданок.
 
2 ряд – поповнити речення за запитаннями, підкреслити головні і другорядні члени речення.
(Хто?) піклується про (якого?) братика.
 
3 ряд – скласти речення із слів-анаграм, визначити основу речення та другорядні члени.
шаНа м’ясі щонкура маєтьзайся фізтурокулью.
 
 
11. Бесіда про піклування батьків. Робота з підручником.
- Сьогодні ми говоримо про найближчих і найдорожчих для вас людей: про тих, хто, незважаючи ні на що, завжди готові надати вам допомогу і підтримку; про тих, хто вас любить і цінує найбільше у світі; про тих, хто піклується про ваше здоров’я, і кому ви зобов’язані своїм життям – про ваших рідних.
- Зачитайте перший абзац на сторінці 36.
 
12. Робота в групах «Сімейна наука».
- А зараз, я пропоную вам самим побувати батьками і надати поради своїм дітям як же треба берегти і піклуватись про своє здоров’я.
- Кожна група – сім’я. Придумайте і розіграйте сценку «Сімейна наука».
- Які речення за метою висловлювання ви використали у своєму діалозі?
- Назвіть слова-звертання які були використанні.
 
13. Запис речення під диктовку.
Встановлення зв’язку слів у реченні. Бабуся пригощає дітей чаєм із травами. 
 
V. Закріплення вивченого. 
Кросворд «Речення».
1. Член речення, який вказує, що говориться про підмет.
2. Назва речення, в кінці якого ставиться і крапка, і знак оклику.
3. Речення, вимовлене з особливим почуттям.
4. Як називається речення, в кінці якого ставиться знак питання?
5. Назва речення, яке спонукає до дії.
6. Слово або сполучення слів, що називають того, до кого звертаються.
 
 мовний кросворд
 
 VI. Рефлексія.
1. Підсумок уроку. 
- Про що йшлося на уроці?
- Що вам сподобалось найбільше?
- Яка атмосфера повинна панувати в сім’ї, щоб всі були здоровими?
 
- Бажаю, щоб у ваших родинах завжди панували мир і спокій, ви завжди відчували підтримку інших, самі також дарували своїм близьким тільки радість. Будьте здорові!
 
2. Самооцінювання. 
- Сьогодні ви добре попрацювали і зараз кожен повинен поставити оцінку своїй роботі на уроці. Не забудьте бути чесними і об’єктивними.
 
VII. Домашнє завдання. 
Українська мова. Підготуватись до мовної теми. 
Основи здоров’я. Опрацювати статтю с.35-38.
 
Ось і дзвоник пролунав,
На перерву нас позвав.
Будемо відпочивати 
Й нових зустрічей чекати.
 
підготувала вчитель  початкових класів 
Козирської ЗОШ  І – ІІІст. 
Домарацька А.І.
 
Сподобалось? Поділися з друзями:

Додати коментар

Захисний код
Оновити